NTI Gymnasiet Sollentuna

Heltidsmentorer. E-sport. Ny teknik. På NTI Sollentuna genomsyras allt vi vill och allt vi gör av den senaste tekniken. Vi är den lilla skolan med stort hjärta. Här står skaparglädje, kreativitet och hög ambition i fokus.

Nyhet: Fr.o.m hösten 2024 kan du läsa AI hos oss. Läs mer här.

Elev arbetar med robot i makerspace

Om oss

NTI Gymnasiet Sollentuna är skolan för dig som är intresserad av teknik eller IT. Vi är skolan med möjligheter för alla, inte minst för dig som söker svar på framtidens stora utmaningar. Oavsett om du vill utforska nya, smarta vardagslösningar eller vill utveckla idéer för en grön omställning är vi skolan som ger dig utrymme att vara innovativ.

Går du på el- och energiprogrammet kan du också spetsa dina studieår lite extra genom att göra en del av din praktik utomlands. Hos oss får du stöd att nå din fulla potential oavsett ditt utgångsläge. För oss är kvalitetsmålen högt ställda och som elev ska du ha möjlighet att nå målen och gymnasieexamen. Arbetsglädje, relationer och gemenskap är våra verktyg för att nå dit. Välkommen till oss!

En skola med möjligheter för alla

• Makerspace

Innovera i makerspace – en kreativ miljö med 3D-scanner, 3D-skrivare, Arduino, Raspberry Pi, drönare, robotar och annan ny teknik.

tre elever i makerspace
  • Få en egen mentor

Hos oss får du en heltidsmentor som följer upp och hjälper dig i dina studier. I matten har vi även som kvalitetsstämpel att alltid ha två lärare i klassrummet.

Lärare och elev
  • E-sport

Med proffstränare på eftermiddagstid, får du med dina kompisar i gruppen möjlighet att lära er mer om vad som krävs för att bli framgångsrik inom e-sport.

elev ler framför skärmen

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Program
      • Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• Program
      • El- och energiprogrammet
    Två elever kopplar in kablar

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.