NTI Gymnasiet Uppsala

Studiemiljön. Lärarna. Lokalerna. Hos oss får du en relevant utbildning för framtiden, erfarna lärare med spetskompetens och klasskompisar som delar ditt intresse för teknik. Vi finns i nybyggda lokaler på Campus Polacksbacken.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

Vår skola är perfekt för dig som älskar teknik i alla former och som vill utmanas i dina studier. Här möter du lärare med hög kompetens och erfarenhet och våra lokaler är perfekta för våra program. Vi har makerspace, bra labbmiljöer och studios. Vi samarbetar med universiteten och arbetsmarknaden i Uppsala. NTI Gymnasiet Uppsala är en skola där du känner dig välkommen och sedd. Och där alla får vara med och utvecklas!

Vi flyttade nyligen till en helt nyrenoverad skola på Campus Polacksbacken där vi trivs oerhört bra. Förutom moderna, större lokaler är vi också glada över att vara närmsta grannar med Uppsala Universitet, en av våra samarbetspartners.

En skola med hög ambition

• Studiemiljön

På vår skola pluggar du med ambitiösa elever som delar ditt intresse för teknik och ambition att lyckas. Genom god studiemiljö och många roliga aktiviteter får du möjlighet att nå höga studieresultat.

Två elever sitter i klassrummet vid sina datorer och samarbetar i en uppgift
  • Lärarna

Vi har behöriga och erfarna lärare med unik spetskompetens. Du får både hjälp och utmaningar i undervisningen. Våra lärare vill att du ska nå målet med dina studier och vara förberedd för framtiden.

Lärare och elev
  • Lokalerna

I våra nya lokaler mitt på Polacksbacken, granne med universitet och andra gymnasieskolor, får du tillgång till mysig studiemiljö med eget kafé, bibliotek och bra studieplatser.

Elev har på sig ett VR-headset

Våra program

• Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm
  • El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Elever kopplar in nätverkskablar tillsammans
  • Estetiska

Skapa digital design eller musik med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Två elever arbetar i designprogram
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Två elever arbetar framför dator med kod på
  • Naturvetenskap

Fördjupa dig inom framtidens naturvetenskap och testa bioteknik.

• Naturvetenskapsprogrammet
    Vetenskapsprogrammet med hydroponisk odling
  • Samhällsvetenskap

Gå samhällsvetenskap samtidigt som du skapar verk för digitala medier.

• Samhällsvetenskapsprogrammet
    En elev fotar en annan elev med en systemkamera

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå på NTI. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Få en inblick i vår vardag

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.