NTI Handelsgymnasiet Göteborg

Entreprenörskap. Centralt läge. Certifierad skola. Vi är en kreativ gymnasieskola med engagerade lärare och fräscha lokaler mitt i stan. Hos oss får du fördjupa dig i entreprenörskap, hållbarhet och marknadsföring.

Tre glada elever går utomhus

Om oss

Välkommen till oss på NTI Handelsgymnasiet Göteborg! Hos oss hittar du ekonomiprogrammet och försäljnings- och serviceprogrammet. På båda våra program får du utveckla viktiga entreprenöriella förmågor såsom samarbete, kommunikation och att ta fram hållbara affärsidéer. Första året börjar med mindre projekt och i slutet på din utbildning får du skapa ditt egna UF-företag (Ung Företagsamhet). Du lär dig mycket om ekonomi, handel och innovationstänk. Du lär dig också att använda de professionella digitala verktygen inom branschen. När du väljer Handelsgymnasiet blir du väl rustad för framtiden!

Bli redo för framtiden hos oss!

• Entreprenörer för framtiden

Hos oss spetsar du dina entreprenöriella förmågor och tränas i socialt och hållbart entreprenörskap. Kanske blir just du vår nya SM-vinnare i Ung företagsamhet!

Två elever arbetar i grupparbete med ett projekt
  • Centralt läge

Du hittar våra nya fräscha lokaler mitt i Göteborg, ett stenkast från Brunnsparken och centralstationen, nära buss, tåg och spårvagn.

Två elever sitter i klassrummet och arbetar
  • Diplomerad gymnasieekonom

Vårt Ekonomiprogram är certifierat för Diplomerad gymnasieekonom. Det innebär att utbildningen granskas och utvecklas kontinuerligt tillsammans med branschen.

Tre elever har på sig ett VR-headset

Våra program

• Ekonomi

För dig som gillar ekonomi, juridik, marknadsföring och entreprenörskap.

• Ekonomiprogrammet
    Två elever får hjälp av en lärare i klassrummet
  • Försäljning och service

För dig som vill jobba inom till exempel handeln, service eller marknadsföring.

• Försäljnings- och serviceprogrammet
    Fyra elever arbetar i grupp framför vita tavlan

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå hos oss på NTI Handelsgymnasiet Göteborg. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

Två elever sitter i fönstret på skolan och tittar mot kameran

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.