Två killar och tjejer står vid en 3D-printer

Öppet hus på NTI Gymnasiet

Är du en blivande gymnasieelev som står inför det spännande valet av din framtida skolgång? Då är du varmt välkommen att besöka oss när vi har öppet hus.

Öppet hus är en fantastisk möjlighet för dig att utforska en potentiell skola för att kunna göra ett informerat beslut om din framtida gymnasieutbildning.

Vad är öppet hus?

Öppet hus är ett tillfälle då skolor öppnar sina dörrar för allmänheten, särskilt blivande elever och deras föräldrar, för att visa upp vad de har att erbjuda.

Du får möjligheten att spana in skolan, lära dig mer om de olika programmen skolan har och prata med lärare och elever. Det är som att få en smakbit av hur det skulle vara att gå där och en chans för dig att känna av atmosfären på plats.

Varför du ska gå på NTI Gymnasiets öppet hus

Här är 5 anledningar till varför du borde besöka oss på öppet hus.

1. Hitta ditt drömprogram: NTI Gymnasiet har massor av olika program, som Teknik, El- och energi, Estet, Samhällsvetenskap och Naturvetenskap. På Öppet hus kan du kolla in vilka program som verkar mest spännande för just dig.
  2. Träffa lärare och elever: På öppet hus kan du prata direkt med lärare och elever. Du kan fråga dem om allt möjligt, som hur de undervisar och hur skolan funkar.
  3. Kolla in skolan: Gå runt i lokalerna och klassrummen. Missa inte att spana in vårt makerspace, det är som en high tech-verkstad med spännande ny teknik, eller våra hydroponiska odlingar och moderna labbsalar. På öppet hus får du kolla in allt och se var du kanske kommer att vara varje dag.
  4. Fråga vad du vill: Att välja gymnasium är stort och du har säkert en massa frågor. På NTI Gymnasiets öppet hus kan du fråga om allt möjligt, som vad du kommer att lära dig och vilka roliga saker du kan göra på skolan.
  5. Känn stämningen: Det är viktigt att trivas på skolan. På öppet hus kan du känna av stämningen och se om det känns som rätt ställe för just dig.

Glöm inte att kolla in när ditt närmsta NTI Gymnasium har öppet hus.

Varmt välkommen!