Abiola Taylor är alumni från NTI Gymnasiet Malmö

Alumnin Abiola berättar om el- och energiprogrammet

Abiola Taylor gick el- och energiprogrammet på NTI Gymnasiet Malmö. I den här intervjun berättar hon om vad hon jobbar med idag och vad de tre åren på skolan har gett henne.

Hej Abiola, vilket program gick du?

-Jag gick el- och energiprogrammet med inriktning dator- och kommunikationsteknik.

När tog du studenten?

-Jag tog studenten år 2022.

Grattis! Vad jobbar du med nu?

-Idag arbetar jag som IT Analyst på företaget itm8 Sverige.

Spännande! Hur var dina tre år på NTI Gymnasiet?

-Jag uppfattade mina tre år på NTI som tre lärorika år. Lärarna anpassar sig efter eleverna och vill deras bästa. Jag har lärt mig gynnsamma saker under lektionerna på NTI som verkligen underlättat arbetslivet. Som ensam tjej i klassen var det tufft men vi tjejer och ickebinära på skolan kunde skapa en gemenskap och trygghet med skolans stöd. NTI har en fin gemenskap där alla har något gemensamt med varandra.

Tack Abiola för intervjun, och stort lycka till på jobbet!

Namn: Abiola Taylor
Program: El- och energiprogrammet
  • Inriktning: Dator- och kommunikationsteknik

”Jag har lärt mig gynnsamma saker under lektionerna på NTI som verkligen underlättat arbetslivet.”

Abiola
Alumni el- och energiprogrammet