4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Om 20 år kommer det att finnas yrken som ingen hört talas om idag, och det är vår uppgift att förbereda dig för det. Vi ger dig digital spetskompetens och kunskap inom ny teknik, något du kommer att ha stor nytta av i framtiden.

Våra program

På NTI Nacka Strand kan du rikta in dig mot teknikvetenskap, mjukvaruutveckling eller IT-teknik. I en vacker miljö med utsikt över Stockholms inlopp varvar du teoretiska studier med spännande laborationer i vårt välutrustade makerspace, i kemisalen eller i fysiksalen.

Beroende på vilket program och inriktning du går, läser du olika teknikkurser och matematik på nivå 1 till 5. Du läser även fysik 1 och 2 samt engelska på nivå 5 till 7. Tillsammans öppnar kurserna många dörrar för dig i framtiden. Satsa på det som intresserar dig!

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

bakgrundsbild lila

Bilder på skolan

NTI Nacka Strand ligger med utsikt över Stockholms inlopp. Lokalerna är ljusa, fräscha och anpassade för modern undervisning. Det finns många grupprum och rymliga umgängesytor för både studier och gott snack på rasterna. Bibliotek, makerspace, IT- labb och matsal finns också.

Utsikt från NTI Nacka på balkongen

NTI-nacka-gymnasieskola

3D skrivare skriver ut

NTI-nacka-gymnasium-1

Klassrum med 3D skrivare

NTI-nacka-gymnasium

Utsikt över Nacka strand

NTI-nacka-gymnasieskola-stockholm

Få en inblick i vår vardag

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.