NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

Svårslaget läge. Engagerade lärare. Mer än bara studier. Vi är en spetsskola inom teknik och naturvetenskap där du undervisas av trygga lärare med djup kompetens. Välkommen till oss på Fridhemsplan!

Nyhet: Fr.o.m hösten 2024 kan du läsa AI hos oss. Läs mer här.

Två elever arbetar i den hydroponiska odlingen

Om oss

Till NTI Vetenskapsgymnasiet kommer du som vill gå på djupet inom teknik, naturvetenskap eller matematik. Båda våra program ger dig behörighet och kunskaper för vidare studier inom dessa områden. Här möter du lärare med riktigt djup kompetens och erfarenhet – flera har forskarbakgrund! De kan utmana dig rejält men gör också allt för att hjälpa dig när det blir svårt. Skolans storlek gör att du snart känner igen de flesta. Här får du vara den du är – vi ser olikheter som en tillgång!

Vår undervisning är framtiden

• Svårslaget läge

Skolan ligger i ett lugnt område mellan Fridhemsplan och Rålambshovsparken. Du tar dig enkelt hit oavsett om du åker tunnelbana, pendeltåg eller buss.

Tre glada elever arbetar i den hydroponiska odlingen
  • Engagerade lärare

Här får du duktiga, engagerade och legitimerade lärare. Relationen till lärarna är något många elever säger är det bästa med skolan.

Elev arbetar med robot
  • Mer än bara studier

På skolan ordnas det regelbundet olika aktiviteter och det finns alltid plats för flera elevföreningar. Här hjälps elever och lärare åt att skapa trivsel!

Två elever arbetar i den hydroponiska odlingen

Våra program

• Naturvetenskap

Fördjupa dig inom framtidens naturvetenskap och testa bioteknik.

• Naturvetenskapsprogrammet
    Två elever i labbsal
  • Teknik

Fördjupa dig inom biotech, teknisk problemlösning eller programmering.

• Teknikprogrammet
    Elev arbetar med robotarm

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå hos oss på NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

Elev står framför en whiteboard och pekar mot den

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.