NTI Handelsgymnasiet Stockholm

Centralt läge. Utbildning för framtiden. Samhörighet och studiero. Vi är en skola för dig som är intresserad av modern ekonomi och handel. Vi lär dig hur du blir framgångsrik på framtidens marknad.

Tre elever går utomhus tillsammans

Om oss

Våra utbildningar genomsyras av modernt affärstänkande och företagande. Oavsett om du väljer att studera vidare, starta företag eller börja jobba så får du en utbildning som arbetsgivarna efterfrågar. Hos oss får du dessutom starta och driva ett företag på riktigt, i samarbete med Ung Företagsamhet (UF). Förutom en grundlig utbildning i ekonomi och handel, får du också full koll på de senaste trenderna och den tekniska utvecklingen. För att du ska klara av framtidens affärsutmaningar förbereder vi dig på en värld i ständig förändring. Vill du vara förberedd, så är det här skolan för dig.

Bli redo för framtiden hos oss!

• Centralt läge

Våra lokaler finns mitt i Stockholm, precis vid Odenplan, nära både pendeltåg, tunnelbana och viktiga samarbetspartners som butiker, företag och universitet.

Två elever arbetar i grupparbete med ett projekt
  • Utbildning för framtiden

Vi har lärare med erfarenhet av entreprenörskap och näringsliv, som utbildar för framtiden. Här kan du både certifiera dig i Excel och lära dig om näthandel.

Två elever sitter i klassrummet och arbetar
  • Samhörighet och studiero

Hos oss är det ordning och studiero på lektionerna. Det, tillsammans med samhörigheten på skolan, skapar en härlig stämning och en rolig tid på gymnasiet!

Tre elever har på sig ett VR-headset

Våra program

• Ekonomi

För dig som gillar ekonomi, juridik, marknadsföring och entreprenörskap.

• Ekonomiprogrammet
    Två elever sitter i klassrummet och arbetar och får hjälp av lärare
  • Försäljning och service

För dig som vill jobba inom till exempel handeln, service eller marknadsföring.

• Försäljnings- och serviceprogrammet
    Fyra elever arbetar i grupp framför vita tavlan

Öppet hus

Kom på öppet hus och få en känsla för hur det är att gå hos oss på NTI Handelsgymnasiet Stockholm. Kolla runt i lokalerna, träffa elever och lärare och få mer information om skolan och våra program.

Två elever sitter i fönstret på skolan och tittar mot kameran

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.