4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

NTI Gymnasiet Karlstad är alternativet för dig som söker en IT-profilerad gymnasieutbildning. Vår ambition är att vara det ledande gymnasiet i Värmland inom tech, science, webb och IT. Hos oss är ny teknik öppen och tillgänglig för alla elever.

En skola med familjär atmosfär

Kombinationen av att vår skola växer och vår satsning på den tekniska utvecklingen har gjort att vi valt att lägga stort fokus på att behålla vår familjära atmosfär. Detta betyder att vi inte har som ambition att bli en stor skola med flera program utan fokusera på det vi är bra på och att få möjligheten att lära känna alla elever som går på skolan. För oss är elevers trygghet och välmående viktigt och att alla ska få lyckas och utvecklas så långt.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

lila bild

Bilder på skolan

Vi har helt nya lokaler som är uppdaterade för att matcha vår vision om att bli den ledande gymnasieskolan inom tech. Hos oss finns ett makerspace, esportsal och VR-studio som ständigt utvecklas.

Skrivbord med datorskärmar och utrustning för att producera musik

Rum med många datorer uppradade och elever som sitter och spelar och arbetar

a Rum för NTI Karlstad makerspace
Rum för NTI Karlstad makerspace

Skolkorridor och gemensamma utrymmen

Fotostudio med fotolampor och greenscreen

Skolkorridor

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.