4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Detta är skolan för dig som är intresserad av IT och teknik. Här möts du av nya fräscha lokaler och ett glatt gäng.

En mindre skola med stor gemenskap

Vi är en mindre skola, det går ungefär 200 elever hos oss. Vi har ett varmt och välkomnande klimat där alla känner alla, oavsett vilket program du studerar. Här finns möjligheten och en vilja att utmanas av lärare med höga förväntningar, på sig själva och på dig som elev. Varje lärare ser dig för var du är och utmanar och stöttar utifrån dina individuella förutsättningar. Gemenskap är en viktig del i vårt dagliga arbete tillsammans med våra elever.

Praktik och kreativitet

15 veckors praktik

Studerar du El- och energiprogrammet hos oss har du 15 veckors arbetsförlagd praktik (APL). Vi samarbetar med Erasmus som erbjuder APL i ett annat land där du har utöver jobbet möjlighet att lära dig mer om andra kulturer. Vi har under tidigare år varit i bland annat Spanien, England och Irland. Här kan du läsa mer om APL på NTI.

Makerspace och certifiering

Hos oss har du möjlighet att utanför lektionerna vara kreativ genom egna projekt i vårt makerspace. Du har också chansen att certifiera dig i olika system, programvaror och programmeringsspråk vilket ger bra meriter inför arbetslivet.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT där du som elev gör sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst kanske du är en av oss? Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken.

Få verktyg för framtiden

Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Med tech, science och IT i fokus kan du nämligen göra vad du vill. Hos oss får du alla tankesätt och verktyg för att du ska kunna navigera framtidens möjligheter. NTI Gymnasiet har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

lila bild

Nya lokaler 2023!

Hösten 2023 startade vi upp vår verksamhet i nya och fräscha lokaler som är designade för att ge våra elever en inspirerande miljö. Vi har nu stora och rymliga klassrum utrustade med den senaste tekniken inom respektive program.

Lokaler för kreativitet och gemenskap

I skolans övriga utrymmen är fokus att ha en öppen och dynamisk miljö för att skapa goda relationer och möjlighet till samarbete. Vi har även utrymmen för aktiviteter såsom en spelhörna och biljardbord. I vårt makerspace kan du som elev låta kreativiteten flöda. Våra lokaler kommer att bli mer moderna samt utemiljö i form av egen innergård.

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.