Gymnasiet! Välkommen till din framtid. Rektorn har ordet

Jag heter Malin Gustafsson och jag är rektor på NTI Södertälje. Jag vill att din gymnasietid ska bli en blandning av flera olika saker.

Först och främst vill jag att du ska möta utmaning. Jag vill att du ska få träffa nya vänner, lära dig nya saker och upptäcka hur du kan bli en del av den nya, spännande verkligheten som möter dig efter gymnasietiden. Du ska få lära dig att lösa framtidens problem och möta samhällets komplexa verklighet med moderna tekniska och digitala verktyg. Jag vill att du under din tid på gymnasiet ska få en chans att testa på de möjligheter som framtiden har att erbjuda just dig.

Malin Gustafsson, rektor
  • Jag vill att du ska känna att din gymnasietid blir lika utmanande, rolig och spännande som jag tycker att mitt jobb är

Malin Gustafsson, rektor NTI Gymnasiet Södertälje

Lila bakgrund

För att klara av de nya utmaningar du ställs inför är det viktigt att du känner dig trygg och tillfreds. På vår skola arbetar vi nära våra elever på alla möjliga sätt; våra lärare är alltid tillgängliga, vi är en trygg skola där våra elever trivs och för oss är det viktigt att vi möter, ser och bekräftar våra elever varje dag. Alla vi som arbetar här vill att du ska nå så långt som möjligt och få utveckla dig maximalt inom din fulla potential.

Jag har ett fantastiskt roligt arbete och jag tycker om att gå till jobbet varje dag och jag vill att du ska känna att din gymnasietid blir lika utmanande, rolig och spännande som jag tycker att mitt jobb är!

Vill du veta mer om vår skola, har du frågor om vårt erbjudande eller vill du kanske komma och besöka skolan för en dag? Ta kontakt med mig eller besök oss på något av våra kommande öppna hus!

Vill du veta mer om oss?