4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Vår skola strävar efter högsta möjliga måluppfyllelse. Vi vill utmana dig för att du ska kunna nå din fulla potential, vara väl förberedd för framtiden och att hela världen ska vara ditt arbetsfält.

Gemenskapen

Vi tror på samarbete över ämnes-, klass- och årskursgränser för att du ska lära känna alla på skolan snabbt och få en bredare förståelse för olika ämnen. Det finns en positiv och familjär stämning på skolan och en mängd elevaktiviteter som läger, LAN, elev-klubbar vilka är med och bidrar till den trygghet och trivsel som kännetecknar vår skola.

Teknik och lokaler

Som elev hos oss får du tillgång till den senaste tekniken inom ditt område och vi är certifierade av Teknikcollege och samarbetar nära med IT- och techbranschen. Bland annat har vi ett avancerat makerspace där du kan utforska och utveckla dina kreativa idéer. Dessutom har vi programanpassade laborationssalar för fysik, kemi, biologi, IT och media som ger dig möjlighet att lära dig i en stimulerande miljö.

I bild syns två elever som står i korridoren, de tittar bort och är glada, den ena håller en dator

Våra lärare

Våra skickliga och erfarna lärare ser er elever, era behov och framförallt er potential, vilket skapar en engagerande inlärningsmiljö. Lärarna finns alltid tillgängliga för eleverna och erbjuder resurspass för den som behöver hjälp eller som vill höja sitt betyg. Vi är stolta över att ha lärare i toppklass och vår skola är en av de mest eftertraktade gymnasieskolorna i Helsingborg.

APL utomlands

Går du el- och energiprogrammet kan du göra APL (praktik) utomlands och vi har flera andra internationella projekt.

lärare och elev sitter framför en datorkskärm

Framtidens innovationer börjar här

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

lila bakgrund

Bilder på skolan

Vår skola består av två byggnader. I huvudbyggnaden hittar du de flesta klassrummen, våra labbsalar inom fysik, kemi/biologi, dator- och nätverksteknik, mediesal samt vårt makerspace. Vi har även en fotostudio, ett VR-rum, en matsal och ett kontor/klassrum för våra gymnasieingenjörer. I vår andra byggnad hittar du en stor nybyggd labbsal för kemi och biologi, två klassrum, ett mindre makerspace och en fantastisk inglasad innergård där vi har vår hydroponiska odling.

tre elever i en av skolans lokaler

Tre elever i en av skolans lokaler

En klass sitter i ett klassrum och läraren håller i undervisningen vid tavlan

En av skolans lokaler

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.