Välkommen till framtidens skola! Rektorn har ordet

Jag heter Dalila Adilagic och är rektor på NTI Kristianstad sedan våren 2020. Tillsammans med engagerad personal och fantastiska elever har vi gemensamt byggt upp vad vi kallar “NTI-andan”. Vad detta betyder är svårt att sätta fingret på, det måste upplevas av dig som elev! Viktiga delar är gemenskap, ansvarstagande och samarbete. Inget gör mig så stolt som en välfungerande skola där alla hjälps åt och där vi rustar dig för framtidens utmaningar inom tech och IT!

Porträttbild Dalila Adilagic
  • När jag ser vad våra elever åstadkommer kan jag inte låta bli att bli oerhört stolt

Dalila Adilagic, rektor NTI Gymnasiet Kristianstad

lila bild

Vårt fokus är på din kunskapsutveckling

Sedan 2018 bedriver vi tech-utbildningar med siktet tydligt inställt på att ge våra elever de nödvändiga kunskaperna och verktygen som behövs för framgångsrika studier och som gör dem attraktiva på arbetsmarknaden. För mig är NTI Gymnasiet den i särklass bästa skolan i Kristianstad. Vår personal har en enorm kompetens och erfarenhet och drivs av ambitionen att skapa en skola som både är lärande och lustfylld. När jag ser vad våra elever åstadkommer tillsammans med sina lärare i form av hemsidor, filmer, texter, spel och andra produktioner kan jag inte låta bli att bli oerhört stolt över vad vi kan uträtta tillsammans.

Vill du veta mer om oss?