4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

NTI Gymnasiet Skövde genomsyras av trygghet, modern teknik och hög IT-kompetens. Sommaren 2022 flyttade vi till helt nyrenoverade, centrala lokaler på John Grönvalls plats som är perfekt anpassade efter våra program och utbildningar.

Tre år – många möjligheter

Som elev hos oss kommer du att gå på program som utmanar dig, som får dig att tänka och växa som person. Våra lärare har hög kompetens och erfarenhet inom mjukvarudesign och programmering och utvecklar sig ständigt för att på bästa sätt möta elevers olika behov.

Skolan har också en internationell mångfaldsprägel genom utbildningen International Baccalaureate Diploma Programme, där all undervisning sker på engelska.

Dessutom har vi ett makerspace utrustat med den senaste tekniken. Där kan du testa på 3D-printing, VR/AR och robotteknik för att bli redo för framtiden.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På över 20 platser runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss. Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Lila bakgrund

Bilder på skolan

Skolan är helt nybyggd, och lokalerna är anpassade för modern undervisning. Modern miljö håller dig pigg under hela skoldagen, och med våra solceller bidrar vi till en hållbar framtid. Vi har lektionssalar, laborationsmiljöer och makerspace som gör undervisningen mer varierad. Dessutom har vi en egen restaurang och ett eget gym i källaren.

Korridor i skolan på NTI Skövde

Korridor

NTI Skövdes matsal

Matsal

a Social yta med bord och stolar
Social yta med bord och stolar

Social yta

Soffor i korridoren

Social yta

Vårt gym i källaren

Labbsal på NTI Skövde

Labbsal

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.