Workshop i programmering och design den 23 april

Vi bjuder in alla som är intresserade av NTI gymnasiet Södertörn den 23 april kl. 16.00-17.30 för att delta i workshops i programmering och design - testa till exempel att programmera spel och göra specialeffekter för film. Därefter, med start 17.30, har vi öppet hus.

Vi bjuder på pizza och du får träffa nuvarande elever och andra som har sökt till oss inför hösten. Ett perfekt tillfälle att få en känsla för skolan och träffa blivande klasskompisar.

Välkommen den 23 april

Spännande programmeringsworkshop för dig som är intresserad av teknikprogrammet och el-och energiprogrammet
Vi kommer inleda med en genomgång av vad Raspberry Pi är för något och sedan hjälps vi åt att installera och programmera spel så att det slutligen blir ett arkadspel. Vi gör detta tillsammans så inga förkunskaper behövs.

Prova-på-lektion på det estetiska programmet
Vill du lära dig att göra specialeffekter för film? Kom och prova på att skapa en fantastisk scen och placera dig själv i vilken miljö som helst. Våra lärare kommer att visa dig hur en lektion i medieproduktion på estetiska programmet går till.

Workshopen och prova-på lektionen: 23 april kl. 16.00-17.30
Öppet hus: 23 april kl. 17.30 - 19.30
Plats: NTI gymnasiet Södertörn
Adress: Röntgenvägen 19 i Huddinge

För att anmäla dig till workshopen och prova-på lektionen, vänligen mejla info@sodertorn.se.
Ingen anmälan krävs till öppet hus.

Varmt välkomna!