Flera elever i den hydroponiska odlingen

Vår gymnasieskola

NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle startade hösten 2018 för att möta det stora behovet av moderna och viktiga utbildningar inom tech, science och IT. Har du höga ambitioner, en vilja att lära dig mer och målet är att studera vidare på högskola eller universitet? Då är detta skolan för dig!

Utbildning för framtiden

I tätt samarbete med erfarna och kunniga lärare får du de möjligheter, hjälp och stöd som du behöver inför framtiden. Vi är en del av NTI Gymnasiet, som är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT.

På över 20 platser runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss. Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter din gymnasieexamen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Glad elev

Mer om NTI Gymnasiet

NTI Gymnasiet har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Grön bakgrundsbild

Bilder på skolan

Skolan är placerad i Centralpalatset och har moderna och fräscha lokaler på tre våningsplan. På skolan finns en datasal, en laborationssal och ett makerspace som alla är utrustade med den senaste tekniken. Förutom ljusa klassrum har vi också trevliga elevuppehållsrum.

Lektionssal

Korridor på NTI Gävle

Gemensamt utrymme med soffor och bord

Hydroponisk odling på NTI Gävle

Få en inblick i vår vardag

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.