Välkommen till en skola i världsklass!

Jag heter Karolina Häägg Franzén och har Gävles mest roliga, stimulerande och spännande jobb! Att vara rektor på NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle innebär dagligen fantastiska möten och diskussioner med elever och personal på vår fantastiska skola.

Karolina Häägg Franzén
  • När jag går runt på skolan fylls jag av glädje och stolthet när jag ser vad våra elever åstadkommer tillsammans med sina lärare

Karolina Häägg Franzén NTI Vetenskapsgymnasiet Gävle

Grön bakgrundsbild

Fantastisk skola i en lustfylld miljö

Jag har arbetat på skolan sedan hösten 2018 då vår skola startade. Skolan startade för att möta det behov som finns av en kvalitativ utbildning inom natur och teknik. Vi bedriver idag TECH-utbildningar med siktet tydligt inställt på att ge våra elever de nödvändiga kunskaperna och verktygen som behövs för framgångsrika studier och som gör eleverna attraktiva på arbetsmarknaden.

För mig är NTI Vetenskapsgymnasiet den bästa skolan i Gävle. Här har personalen en gedigen kompetens och ett mycket stort engagemang. De drivs av ambitionen att skapa en skola som är både lärande och lustfylld.

När jag går runt på skolan fylls jag av glädje och stolthet när jag ser vad våra elever åstadkommer tillsammans med sina lärare. Det kan vara allt ifrån nya odlingsinnovationer med vatten från Gavleån till snygga och användbara hemsidor eller spel.

Vill du veta mer om oss?