Vår gymnasieskola

Som elev hos oss på NTI Handelsgymnasiet Göteborg kommer du att få lära dig om framtidens handel och hur digitaliseringen har förändrat marknaden och förutsättningarna för företagande. Du får lära dig viktiga professionella digitala verktyg och digital marknadsföring.

Arbeta i skarpa projekt

Under dina år hos oss kommer vi att utmana dig i olika spännande tävlingar och projekt. Ett exempel är NTI Brainrace – ett tidsintensivt, skarpt projekt där du tillsammans med din grupp får ta fram en lösning till ett aktuellt problem som sedan pitchas för uppdragsgivaren. Ett annat är NTI Start-up Challenge – ett projekt där din grupp utmanas att få 100kr att växa så mycket som möjligt.

Starta ditt eget UF-företag

Du kommer också att få starta ditt eget UF-företag i åk 3. I vårt start up space, det kreativa labbet, kommer du att få lära dig skapa affischer, profilprodukter och annat fysiskt material du behöver för att framgångsrikt marknadsföra ditt UF-företag.

3 möjligheter hos oss

• På både vårt ekonomiprogram och försäljnings- och serviceprogram tävlar vi i entreprenörskap mot skolor i utlandet.
  • Tillsammans med NTI Gymnasiet Kronhus bildar NTI Handelsgymnasiet Göteborg Campus Kronhus – ett samarbete för och med elevföreningar och elevaktiviteter – hos oss händer det massor av spännande aktiviteter som gör din gymnasietid extra rolig.
  • På vårt försäljnings- och serviceprogram ingår arbetsplatsförlagt lärande (APL) då du även har chansen att söka spännande APL-plats utomlands. Läs mer om APL nedan!
Grupp med elver som arbetar

Mer om NTI Gymnasiet

NTI Handelsgymnasiet Göteborg ingår i NTI Gymnasiet, som har 25 skolor runt om i Sverige. Tillsammans förbereder vi våra elever för en värld i ständig förändring. I filmen kan du hänga med runt till några av våra skolor och få en inblick i vår verksamhet.

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Blå bakgrundsbild

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.