En lärare och en elev sitter framför en stor skärm med massor av kod på, läraren hjälper eleven att programmera.

Ansökan för TE4 är öppen!

Nu har ansökan till gymnasieingenjörsprogrammet, också kallat TE4, öppnat för alla våra orter. Det är perfekt för dig som gillar programmering och vill få en skjuts in i arbetslivet.

TE4 är en ettårig utbildning som du kan gå efter teknikprogrammet. Du får arbeta praktiskt och i verkliga projekt, vilket gör det möjligt att få ett jobb snabbt efter examen. Vi har tre olika inriktningar; mjukvarudesign, produktion och automation samt nätverksteknik. Klicka dig in på en skola för att se vilken inriktning som finns just där.

Utbildningen passar dig som vill:

• Få ett jobb snabbt inom mjukvaruutveckling
  • Ha mycket praktik i IT-branschen
  • Få värdefulla kontakter inför framtiden

Läs mer om programmet, inriktningen och hur du ansöker genom att välja skola i listan nedan.

Här kan du bli gymnasieingenjör

Dessa skolor har gymnasieingenjörsprogrammet. Välj en skola för att läsa mer om programmet.