NTI Vetenskapsgymnasiet

Här läser du natur- eller teknikvetenskap i modern tappning och blir redo för vidare studier mot till exempel läkare, ingenjör och veterinär.

Två glada elever arbetar i labbsalen

Att gå på NTI

På våra gymnasieskolor får du testa teorin i verkligheten och ta dina första steg mot att utveckla framtiden. Skapa i våra makerspaces, odla hydroponiskt eller starta och driva företag tillsammans med andra. Dessutom får du med dig färska kunskaper inom programmering och entreprenörskap. Digital grundkunskap förenar våra program och gör dig eftertraktad oavsett vilken bransch du väljer att arbeta inom i framtiden.

Hydroponics

På NTI Vetenskapsgymnasiet får du utforska hydroponisk odling i olika projekt. Det är en smart odlingsmetod som bygger på vetenskap och teknik i samspel, och som kan vara lösningen på framtidens matproduktion.

Två glada elever arbetar i den hydroponiska odlingen

Våra divisioner

• NTI Gymnasiet

Välj bland program inom produkt- och spelutveckling, teknik, programmering, IT, digital design eller musik. Här står innovation på agendan.

• NTI Vetenskapsgymnasiet

Läs natur eller teknikvetenskap med fokus på framtiden. Utforska bioteknik, testa nya forskningsmetoder och lär dig använda den senaste digitala utrustningen.

• NTI Handelsgymnasiet

Spetsa dig inom ekonomi, handel, juridik och entrenörskap och bli redo för att ta dig an utmaningarna på framtidens allt mer digitala affärsmarknad.

Visa fler nyheter

Välj skola

NTI Vetenskapsgymnasiet finns på två orter. Välj den skola du vill läsa mer om.