Din framtid börjar hos oss!

Gymnasietiden är din tid. Det är nu du kan välja utbildning efter just dina intressen och lägga grunden till din framtida yrkeskarriär. Hos oss på NTI Handelsgymnasiet Göteborg kommer du att mötas av värme och gemenskap. Här finns skickliga, uppskattade och erfarna lärare med mycket hjärta och engagemang. Tillsammans med skolans proffsiga elevhälsoteam kommer de att träna, sporra och utmana dig så att du utvecklas och når dina mål.

Anna Robertsson - Rektor
  • Vi värnar om att man som elev hos oss ska känna sig trygg och bekväm för den man är

Anna Robertsson, rektor NTI Handelsgymnasiet Göteborg

Blå bakgrundsbild

Bli redo för framtiden

Vi gör dig väl förberedd för framtiden! Hos oss kommer du att utmanas i ämnesöverskridande projekt och samarbeten där du får träna dina entreprenöriella förmågor och bli riktigt vass på projektledning. I skarpa projekt, där en beställare från näringslivet efterfrågar just din och dina klasskamraters kompetens, lär du dig att leverera. Våra elever får alltid mycket beröm i de skarpa projekt de deltar i! På ekonomiprogrammet har du möjlighet att bli diplomerad gymnasieekonom och få ett försprång i din framtida yrkeskarriär.

En lärorik och lustfylld gymnasietid

Genom tävlingar, projekt och utmaningar gör vi din gymnasietid både lärorik och lustfylld. Hos oss är det lätt att trivas! På skolan finns engagerade elever som driver elevföreningar och skapar aktiviteter. Varje år anordnar eleverna tillsammans med lärare en insamling till ett välgörande ändamål. Detta anser vi är ett lärorikt och viktigt steg i att arbeta hållbart - socialt, ekologiskt och ekonomiskt.

På gymnasiet gläntar du på dörren till din framtid. Hos oss får du en gedigen utbildning som håller hög kvalitet och ger en mycket god grund att stå på inför framtida utmaningar.

Varmt välkommen till oss på NTI Handelsgymnasiet!

Anna Robertsson, rektor

Vill du veta mer om oss?