Här har vi sammanställt svaren på vanliga frågor om vår skola.

• NTI Gymnasiet ligger vid Stora torget i Sundsvall

• Navet i stenstan och även nära till centralstationen för tågresor

• Skolan har fyra våningar och sedan har vi en till lokal bredvid skolans entré där vi har vårt makerspace som har två våningsplan

• Ca 250 elever

• Individuella val är valbara kurser där man väljer en kurs inför årskurs 2 och en kurs inför årskurs 3. Det finns en bred valmöjlighet mellan våra olika val. Exempel är Japanska, entreprenörskap, engelska 7, designmodeller med flera.

• Java, PHP, C#

• Det är olika från år till år men det är anpassat till vilket program du väljer, dessa datorer har även de programvaror som du behöver för ditt program.

• Du får ett skåp under alla år du studerar på skolan, dessa är tillräckligt stora för att låsa in dator, väska med mera.

• Skolan har en egen matsal där det serveras lunch och salladsbuffé

• Vi strävar efter att inte ha läxor utan du jobbar med mer inlämningar och prov, för detta finns avsatt tid för stöd och hjälp under vissa datum under varje termin, ofta har vi stödtid och hjälp måndagar.

• Du börjar vanligtvis runt 08:30 och tiden du slutar beror från dag till dag men allt från ca 14:00 till 16:30. Vi har 80 minuters lektioner men vissa kurser har längre lektionstid.

• Vi har idrott på Friskis och Svettis lokaler i Sundsvall.

• Gällande busskort så gör man en egen ansökan via sin hemkommun.

Hittar du inte svaret på din fråga?