4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Vår skola är den mest centrala skolan i Sundsvall och har nära till det mesta. Oavsett om du går på teknik-, estet- eller el- och energiprogrammet så får du goda förutsättningar för vad som än väntar efter gymnasietiden. Vi har två högskoleförberedande program: teknik och estet, men även på yrkesprogrammet el- och energi ges möjlighet att få behörighet till högskola/universitet. Vi har också ett tekniskt fjärde år inom mjukvarudesign.

Teknik och programmering

Våra kompetenta lärare bidrar till att du får möjlighet att fördjupa dig inom ditt intresse, stärka din kreativa förmåga och få bred kunskap. Exempel på program, verktyg och ämnen som ingår i våra utbildningar är Blender, Unity, Adobe Creative Cloud, Tinkercad, Fusion 360 och vad sägs om att läsa robotteknik på el? Vi använder Java, som är världens främsta programmeringsspråk och utvecklingsplattform, vilket används inom många områden som apputveckling, systemutveckling, robotteknik, industrisystem och mycket mer.

På skolan har du även tillgång till vårt makerspace, en lokal utrustad med den senaste tekniken såsom 3D-printers och mycket annat.

En elev är vid en 3D-printer

Samarbetspartners

Företag som vi samarbetar med för att du ska få en god kontakt med branscher och för att hålla våra utbildningar uppdaterade och aktuella är bland annat:

• UF – Ungt Företagande
  • Film Västernorrland
  • Mittuniversitetet
  • Friskis & Svettis
  • Tekniksprånget
  • Med flera
I bild syns två elever som står i korridoren, de tittar bort och är glada, den ena håller en dator

Framtidens innovationer börjar här

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Lila bakgrund

Bilder på skolan

Du som går hos oss studerar i hemtrevliga rymliga lokaler, har tillgång till egen matsal och flera specialutrustade salar för våra program. Bland annat finns en green screen, nätverkssal, makerspace och techsal. Vi har också flera studierum, stora öppna ytor och du kan även passa på att spela en match pingis på rasten!

3D printers i ett rum

Lektionssal med bord och stolar

Datorer och skärmar i ett rum

Lektionssal med bord och stolar

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.