4 elever står och spela med VR. Killen längst fram har på sig VR-glasögon och de andra står bakom och tittar upp på en skärm som visar vad han ser.

Vår gymnasieskola

Vi har funnits i Uppsala sedan 2002 och arbetar alltid för den bästa undervisningen oavsett vilket program du  väljer. Våra lärare har jobbat länge och brinner för att dina tre år på gymnasiet ska bli både roliga och ta dig så långt som möjligt. NTI Gymnasiet Uppsala är en skola där du alltid kommer att känna dig välkommen och sedd. Och där du får möjlighet att nå målen med dina studier i en lugn och trygg miljö.

En nyrenoverad skola på Campus Polacksbacken

Du kommer att plugga på en helt nyrenoverad skola mitt på Campus Polacksbacken. Förutom moderna, stora lokaler med högt i tak är vi också glada över att vara närmsta grannar med Ångströmlaboratoriet där en fjärdedel av alla studenter vid Uppsala Universitet rör sig varje dag. Våra lärare och lektorer har ett nära samarbete med universitetet för att utveckla undervisningen, och för att utbilda framtidens bästa lärare.

Vår egen lunchrestaurang på Eklundshof erbjuder lunch utöver det vanliga. Vi har ett eget kök där våra kockar lagar fräsch, god och nyttig mat så att du orkar med plugget.

Tjej med brun jacka som ler

Teknik och digitalt fokus

Skolan är perfekt för dig som älskar teknik i alla former och som vill utmanas i dina studier. Här möter du lärare med hög teknisk kompetens och erfarenhet. Våra lokaler är dessutom anpassade och perfekta för alla våra program. Bland annat har vi bra labbmiljöer, flera studior för digital musikproduktion och inte minst ett makerspace som är fullt av modern teknik.

En elev är vid en 3D-printer

Framtidens innovationer börjar här

Vi har 25 skolor runt om i Sverige. Häng med runt till några av dem!

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Lila bakgrund

Bilder på skolan

Skolan är helt nyrenoverad, och lokalerna är ljusa och med högt i tak. Modern belysning gör att du känner dig pigg under hela skoldagen, och modern ventilationsteknik gör att miljön blir den bästa. Vi har vanliga lektionssalar, men också laborationsmiljöer och makerspace som gör undervisningen mer varierad och utvecklande. Vi har kafeteria och ett eget gym i källaren. Skollunchen lagas av våra egna kockar i eget kök.

Makerspace

Skolutrymmen med bord och stolar

Klassrum på NTI Uppsala

Gym på skolan

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.