Inbjudan till Lab and play på NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

Välkomna till NTI Lab and Play!

Är du intresserad av natur eller teknik och är nyfiken på hur det är att gå på skolan? Eller vill du bara ha en rolig kväll med dina vänner fylld med aktiviteter? Då ska du komma till Lab and play hos oss den 13 mars!

Ta med en kompis och häng med oss på Lab and Play! Det blir en rolig kväll där du som är nyfiken på skolan får chansen att hänga med elever och prova på ett gäng aktiviteter. Du kan till exempel:

• Se hur bra du är på att bedöma avstånd, hastighet och acceleration i Matcha Grafen.
  • Bygga och programmera robotar i Makerspace – lär dig hur det fungerar
  • Testa hur du med kemiska kunskaper kan avslöja hemliga meddelanden

Du kommer dessutom kunna sjunga karaoke, spela olika digitala spel och brädspel, och utmana dina vänner (eller varför inte en lärare) i en pingismatch.

Och du, vi bjuder på pizza och snacks!

Både du som är nyfiken på skolan och du som redan är elev hos oss är välkommen den 13 mars.

Var: på skolan, Sysslomansgatan 18, 112 41 Stockholm
När: kl 16-19, pizza serveras kl 17.

Anmäl dig till Lab and Play via knappen, så vet vi ungefär hur många som kommer. Ta gärna med en kompis!

Har du frågor? Hör av dig till Marie Frost på marie.frost@ntig.se eller tel. 076-112 87 04.

Adress: Sysslomansgatan 18, 112 41 Stockholm

Du tar dig enkelt till oss. Närmaste T-banestation är Fridhemsplan och busshållplatsen Mariebergsgatan har du precis utanför skolan. Välkommen!