Tre glada elever arbetar i den hydroponiska odlingen

Vår gymnasieskola

NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm är en skola för dig med ambitioner, viljan att studera och med siktet inställt på universitetet och högskola. Drömmer du om en framtid som ingenjör eller att jobba med bioteknik har du kommit helt rätt!

Våra program

Hos oss möter du engagerade och kunniga lärare, där flera är disputerade. Med deras hjälp blir du väl förberedd att ta dig an framtidens utmaningar. Du väljer mellan naturvetenskapsprogrammet och teknikprogrammet (inriktning teknikvetenskap). Matematiken är central och något du bör tycka om för att lyckas.

På båda programmen läser du mycket teori som varvas med praktiskt arbete. Du kommer att tillbringa mycket tid i våra labb som innehåller mycket spännande utrustning, både inom naturvetenskap och teknik.

Glad elev

Mer än bara studier

Gymnasiet är inte bara studier utan också en viktig tid i livet då du möter nya vänner, det tycker vi är viktigt. Förutom studierna hoppas vi att du vill vara med i någon av våra elevföreningar – eller kanske starta en ny!
När du behöver stöttning, oavsett om det gäller studier eller annat, finns det gott om vuxna att vända sig till. Förutom dina lärare har du en egen mentor. Dessutom finns kurator, skolsköterska, specialpedagog, SYV och skolledning att prata med. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra!

Elev står framför en whiteboard och pekar mot den

Mer om NTI Gymnasiet

NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm ingår i NTI Gymnasiet, som har 25 skolor runt om i Sverige. Tillsammans förbereder vi våra elever för en värld i ständig förändring. I filmen kan du hänga med runt till några av våra skolor och få en inblick i vår verksamhet.

Vill du besöka oss?

Kom på öppet hus eller gör en prova på-dag hos oss. Då får du mer information om skolan och kan träffa elever och lärare.

Grön bakgrundsbild

Bilder på skolan

Du hittar vår skola på Kungsholmen, med utsikt mot Rålambshovsparken och bara ett par minuter från tunnelbanan. Lokalerna är fördelade på två våningar. Här finns flera välutrustade labbsalar, både för kemi/biologi, fysik och teknik (makerspace).

Gemensamt utrymme med bord och bänkar

Korridor på skolan

Klassrum med bord och stolar

Gemensamt utrymme med soffor och bord

Få en inblick i vår vardag genom att följa oss på sociala medier.

Här hittar du svaren på vanliga frågor om vår skola.