NTI Gymnasiet Johanneberg

Engagerade elever.  Hög trivsel. Och en skolmiljö som främjar innovation och kreativitet. Vi har fullt fokus på stark och bred behörighet till högskolan, i kombination med en trygg och givande studietid tillsammans.

Nyhet: Fr.o.m hösten 2024 kan du läsa AI hos oss. Läs mer här.

3 elever spelar med VR-utrustning och tittar upp på en VR-skärm

Om oss

På NTI Johanneberg jobbar vi tillsammans, alla lärare, elever och skolpersonal, för att vi ska vara Göteborgs bästa gymnasieskola inom teknik, IT och grafisk design. Vi är stolta över våra engagerade elever som driver både elevkår, olika klubbar och vårt eget makerspace, fyllt av tekniska roligheter. Och över våra lärare, som skapar möjligheter och relevant undervisning för att du ska lyckas och nå din fulla potential. Våra tre program är fokuserade på en framtid där digitalisering, teknologi och design tar en allt större plats i samhället. De förbereder dig för steget efter gymnasiet, oavsett om det är arbete eller vidare studier. Välkommen till oss på toppen!

Vi på Johanneberg

• Makerspace och kreativitet

I vårt elevdrivna makerspace hittar du utrustning för att skapa nästan vad som helst! 3D-skrivare, laserskärare, elektronik, klädtryck, brodyrmaskin och mycket mer. Gör din kreativitet konkret!

drönare
  • Kvalitet och trivsel

Vårt systematiska kvalitetsarbete, trivselarbete och många elevklubbar gör att våra elever mår och presterar bra. 100% gymnasieexamen flera år i rad samt höga siffror i trivsel och trygghet.

Elev har på sig ett VR-headset
  • Teknik + naturvetenskap

Vårt teknikprogram har tre fördjupningar: ingenjörsstudier, datavetenskap och vår unika naturfördjupning för dig som vill kombinera teknik med mer kemi och biologi för t.ex. läkarstudier.

Lärare med två elever i vita rockar

Våra program

• El och energi

Arbeta praktiskt med IT, nätverk, datorer och webbutveckling.

• El- och energiprogrammet
    Två killar som står vid nätverkskablar
  • Estetiska

Var kreativ och skapa digital design med hjälp av den senaste tekniken.

• Estetiska programmet
    Tjej och kille framför två datorskärmar
  • Gymnasieingenjör

Ta en genväg till jobb. Spetsa dig inom produktion eller mjukvarudesign.

• Gymnasieingenjörsprogrammet
    Lärare och elev framför en skärm med kod
  • Teknik

Utveckla produkter, programmera eller fördjupa dig inom teknikvetenskap.

• Teknikprogrammet
    Tjej som står vid en 3D-skrivare

Öppet hus

Hur ska du veta om skolan är rätt för dig om du aldrig varit där? Kom på öppet hus och känn in lokalerna, träffa elever och lärare, gå en guidad tur och lyssna till våra presentationer om matematik, programmering, design och inte minst från vår rektor. Ta sen en lugn stund i vårt kafé där vi bjuder på fika!

En kille med brun tröja, mössa och glasögon tittar in i kameran och är glad

Se alla nyheter

Se vad våra elever gör om dagarna genom att följa oss på sociala medier.