Välkommen till en utbildning i världsklass Rektorn har ordet

Jag heter Mathias Laveno och har troligtvis ett av Uppsalas mest roliga, spännande och stimulerande jobb! Att vara rektor på NTI Gymnasiet Uppsala innebär dagliga fantastiska möten, diskussioner och samtal med elever och personal på skolan.

Mathias Laveno
  • För mig är NTI Gymnasiet den i särklass bästa skolan i Uppsala

Mathias Laveno, rektor NTI Gymnasiet Uppsala

Lila bakgrund

Jag har arbetat på skolan sedan 2004, och skolan startade redan 2002, som IT-Gymnasiet Uppsala. Under hösten 2018 slog vi oss samman med NTI Gymnasiet för att tillsammans bygga Sveriges största tech-skola. Vi bedriver tech-utbildningar med siktet tydligt inställt på att ge våra elever de nödvändiga kunskaperna och verktygen som behövs för framgångsrika studier och som gör dem attraktiv på arbetsmarknaden.

För mig är NTI Gymnasiet den i särklass bästa skolan i Uppsala. Vår personal har en enorm kompetens och erfarenhet och drivs av ambitionen att skapa en skola som både är lärande och lustfylld. När jag ser vad våra elever åstadkommer tillsammans med sina lärare i form av hemsidor, filmer, animeringar, texter, musikproduktioner, spel eller andra produktioner kan jag inte låta bli att bli oerhört stolt över vad vi kan uträtta tillsammans.

Du är välkommen till oss och till en utbildning i världsklass!

Vill du veta mer om oss?